یکی از اهداف اصلی هر کسب و کار چه کوچک و چه بزرگ شناساندن برند خود میباشد. چطور میتوانید کاری کنید که هم برند خود را در بازار رقابتی شدید به مشتریان بالقوه و بالفعل بشناسانید و هم کاری کنید که برند شما در خاطر آنها بماند ؟ یک راه خلاق بودن در روشهای بازاریابی است. استفاده از هدایای تبلیغاتی یک ابزار ساده برای افزایش شناخت از برند کسبوکار شما در بین مشتریان از طریق سفارشیسازی یک محصول با آرم خودتان که است بتوانند در زندگی روزمره از آن استفاده کنند و بدین ترتیب شما کاری کنید که همیشه شما را در گوشه ذهن خود به خاطر داشته باشند.
با داشتن بودجه محدود مشخص کردن اینکه کدام یک از ابزارهای بازاریابی شما مفیدتر بوده و کدام یک بیشترین تاثیر را داشته کار سادهای نیست. هدایای تبلیغاتی با داشتن هزینه ارزان اما دامنه تاثیر بزرگ و طولانیمدت در زمینه سرمایهگذاری شما بسیار ارزشمند هستند. به خاطر داشته باشید که یک اهدایی کوچک راه مناسبی برای افزایش وفاداری مشتریان است. اگر شما مدیریت واحد فروش به مشتریان را در دست دارید دادن هدایای کوچک به همراه خرید به مشتریان یک راه خیلی خوب برای قدردانی از آنهاست
اگرچه کارتهای تبلیغاتی از آیتم های رایج و بسیار ارزشمند تجاری هستند، اما هدایای تبلیغاتی هم راه جالب و خلاقانه آیی برای گنجاندن اطلاعات تماستان میباشد.
به جای دادن صرفا یک کارت تبلیغاتی به مشتریان بالقوه، یک کارت به همراه یک کالای تشویقی حاوی برند خودتان بدهید. برای مثال اگر صاحب یک شرکت کامپیوتری هستید به همراه کامپیوتری که تعمیر کردهاید، کارت تبلیغاتی به همراه یک فلش مموری تبلیغاتی ارسال کنید.
به این فکر کنید که مشتریان شما چه چیزهایی را میخواهند در اطراف شان داشته باشند. برای مثال اگر شما یک مرکز ماساژ دارید، در پشت کارت تبلیغاتی خود یک یادآوری کننده ملاقات بگذارید تا به مشتریان یادآوری کنید تا بدانند چه مواقعی باید دوباره مراجعه کنند. یا اگر صاحب یک کافه هستید به مشتریان خود دربازکن یا کاور بطری نوشیدنی بدهید.
اگرچه داشتن هدایای تبلیغاتی مشخصی، بسیار مهم است اما هر از گاهی ایجاد تغییر در آنچه که برای شناساندن برند خود استفاده میکنید بسیار مهم است .
مثلا اگر می خواهید برای تبلیغات برند خود هدیه به مدیر شرکتی بدهید، می توانید از ساعت دیواری تبلیغاتی و یا ست مدیریت تبلیغاتی استفاده کنید.
هدیههای تبلیغاتی که دریافتکنندگان آن را مفید میدانند، احتمالاً نگهداری میشوند و مرتباً مورد استفاده قرار میگیرند. این به معنای قرار گرفتن طولانی مدت برند یا لوگوی شما در معرض دید مشتریها است. البته در مقایسه با آگهی مجلهای که ممکن است پشت سر هم گذاشته شود یا بروشوری که ممکن است فوراً رد شود.
BPMA در نظرسنجی سال 2017 خود اعلام کرد که “مفید بودن” مهمترین کیفیت یک هدیه تبلیغاتی در نظر گرفته می شود. هرچه بیشتر از یک محصول استفاده شود، احتمال اینکه برند بیشتر مورد توجه قرار گیرد، بیشتر می شود و این اثر با نگهداری طولانی مدت محصول تقویت می شود.
هدیههای تبلیغاتی مزایاهای زیادی دارند و اگر شما از آنها برای بیزینس خودتان استفاده نکنید، ممکن است در آینده به آن سودی که در کمپین تبلیغاتی خودتان که در نظر گرفتهاید، نرسید. پس هرگز استفاده از هدایای تبلیغاتی را فراموش نکنید.
هدیههای تبلیغاتی به کمپینهای تبلیغاتی، ویژگی منحصر به فرد و خلاقانه میدهند. گزینه های زیادی برای انتخاب آیتم ها وجود دارد که می توانید نام یا برند خود را روی آنها قرار دهید. درست است که شما میتوانید همیشه کارت ویزیت خود را به مشتریانتان بدهید؛ اما هدیههای تبلیغاتی آن را یک قدم جلوتر میبرند. چون مشتریها میتوانند آنها را برای ماههای آینده مورد استفاده قرار بدهند و به دیگران نیز نام برند شما را نمایش دهند. همچنین میتوانند متناسب با بازار هدف خاص شما طراحی شوند و به خلاقیت کسبوکار شما درخشش هدیه می دهد.
مهمترین مزیت استفاده از هدایای تبلیغاتی برقراری ارتباط با مشتریان و مخاطبین بالقوه است. شما میتوانید بر روی تداوم این ارتباط حساب کنید. در واقع شما با پرداخت هزینه کمی، مخاطبین گستردهای را جذب خواهید کرد.در واقع زمانی که مخاطب از شما هدیه تبلیغاتی کاربردی و مفیدی دریافت میکند به هیجان آمده و از برند شما تعریف میکند. رفته رفته نام تجاری شما بر سر زبانها افتاده و بر تعداد افرادی که شما را میشناسند افزوده میشود.
از طرفی استفاده از هدیه تبلیغاتی مفید روشی مناسب برای قدردانی از مشتریانتان خواهد بود. برخلاف دیگر روشهای بازاریابی این نوع بازاریابی ساده بوده و نیازی به صرف وقت و هزینه و درگیر کردن نیروهای زیادی ندارد.
هدیه تبلیغاتی باید کاربردی باشد. در زمان انتخاب هدیه تبلیغاتی، هدیهای را انتخاب کنید که یک نیاز اساسی دریافت کننده را برطرف کند. از همین رو بررسی کنید که میخواهید چه نیازی از دریافت کننده هدیه را برطرف نمایید. بهترین هدایا تنها در جهت تبلیغ برند شما کاربرد دارند.
این کار مستلزم فرو رفتن عمیق در شخصیت خریدار یا کارمند شما است تا درک واقعی آنها از آنچه می خواهند و نیاز دارند را بدست آورید.هدیه تبلیغاتی مفید معمولا یک ابزار ساده سازی زندگی است.
در انتخاب هدایا به موارد پرمصرف فکر کنید. کدام محصول است که همه برای تهیه آن به فروشگاه میشتابند؟ به طور مثال امسال بیشترین موارد مورد جستجو در حوزه سر رسید شامل کلمات شیک ، ارزان و فانتزی است. اگر می خواهید تأثیر محصولات تبلیغاتی خود را افزایش دهید، مهمترین چیزی که باید در نظر بگیرید این است که با دادن یک هدیه منحصر به فرد که یک مشکل یا نیاز را حل میکند نتایج بازاریابی خود را تقویت کنید.
افراد هدف خود را در نظر بگیرید که چه نوع محصولی برای آنها مفید و کاربردی خواهد بود. با این کار توجه بیشتری به نام برند شما خواهد شد. در صورتی که شما در زمینه اقلام ورزشی کار می کنید استفاده از تی شرت و کلاه به عنوان هدایای تبلیغاتی، کاربردی و مفید خواهد بود.اقلامی مانند دفترچه یادداشت و تقویم رومیزی یا خودکار تبلیغاتی برای هدیه دادن به اداره جات و شرکت ها کاربرد بیشتری خواهد داشت.
این به کسب و کار شما بستگی دارد، در صورتی که به دنبال جلب توجه یک مشتری هستید.
در این صورت ارسال یک هدیه رایگان (به صورت یک هدیه تبلیغاتی) ایده ای عالی است، زیرا این هدیه، کسب و کار و برند شما را بیشتر در یاد و خاطر آنها نگه می دارد.
از دیگر زمان هایی که می توان محصولات تبلیغاتی را توزیع کرد نمایشگاه های تجاری هستند. هدایای رایگان در اینگونه از مناسبت ها باعث جلب توجه افراد به غرفه شما شده و آنها را به سمت شما هدایت خواهند کرد.مطمئن باشید مردم در جلوی غرفه شما صف خواهند کشید و تا مدت ها از نام تجاری شما یاد خواهند کرد.