تبلیغات چیست؟؟

 

کلیه امور تبلیغاتی خود را به متخصصین در این حوزه برای سود بیشتر بسپارید. امروزه در دنیای تجارت و کسب و کارها تبلیغات نقش تعیین کننده ای در رشد و یا شکست تجارت دارند. رابطه مستقیمی میان میزان آن و رشد و سود دهی وجود دارد. چرا که با تبلیغات است که افراد محصول خود را به بازار معرفی می کنند. از طریق آن است که مزایای محصول و خدمات به مشتری ارائه می شود تا نظر آنان را به خود جلب کنند. در دنیایی که شرکت های بزرگ سالانه مبالغ هنگفتی را جهت تبلیغ کالا و خدمات خود ارائه می دهند، برای رقابت در بازار تمامی امور تبلیغاتی رکن اساسی هر کسب و کاری می باشند. از آنجایی که این امر دانش و مهارت خاص خود را دارد، خوشبختانه متخصصان زیادی در آن در حال فعالیت هستند تا به رشد کسب و کارها کمک کنند. استفاده از تجربیات این متخصصان می تواند سود های زیادی را برای شما به ارمغان آورد.

 
رشد کسب و کار
محصولاتی که قدیمی اند و نام آن ها در ذهن مشتری حک شده است، با گذشت سالیان دراز همچنان محصول خود را تبلیغ می کنند. برای نمونه می توان به شرکت کوکاکولا اشاره کرد. کم تر کسی است که نام کوکاکولا را نشنیده باشد یا استفاده نکرده باشد، اما از سیاست های شرکت، تبلیغات دائم از محصولشان است. چرا که تبلیغات به مشتریان انگیزه و اشتیاقی برای استفاده از محصول می دهد. از طریق پیام هایی که در آن گنجانده می شود تا افراد را برای خرید محصولی با کیفیت ترغیب کنند. به تعبیر دیگر تبلیغات حرفه ای می تواند نقش یک فروشنده حرفه ای را ایفا کند.  از دیگر مزایای آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:
1.جلب نظر تعداد بیشتری از افراد
2.افزایش تعداد فروش
3.آگاهی دادن بیشتر نسبت به خدمات و محصولات
4.جلب اعتماد در مشتری
5.کمک به رشد برندینگ 

 

انواع تبلیغات 
تبلیغات دارای شیوه های متنوعی می باشد. با رشد تکنولوژی، تغییراتی هم در روش های تبلیغاتی به وجود آمده است، که در ادامه به انواع آن می پردازیم. انواع مختلفی از تبلیغات آفلاین و آنلاین وجود دارد که بر اساس هدف، بودجه، مخاطبین و نوع کسب و کار محتوا و روش تبلیغات انتخاب می شود. تفاوت اصلی بین گزینه های تبلیغات آنلاین و آفلاین محیطی که در آن تبلیغ می شود. تبلیغات بیلبوردی در اماکن عمومی مثل خیابان ها ، تبلیغات اینترنتی و شبکه های مجازی که هر کدام با توجه به محیط و شرایط مورد نظر می توان استفاده کرد. 
1.تبلیغات چاپی
2.بیلبوردی در سطح شهر
3.تلویزیونی، رادیویی و تلفنی
4.ایمیل مارکتینگ
5.رسانه های اجتماعی
6.در موتور های جستجو

 
نقش آژانس های تبلیغاتی در تمامی امور تبلیغاتی


آژانس تبلیغاتی، تبلیغات را برنامه ریزی می کند که چگونه، کی و کجا اجرا شود که عمدتاً به طور مستقل و در قالب آژانس های تبلیغاتی فعالیت دارند. این شرکت ها تمام تلاش خود را برای فروش محصول مشتریان با توجه به تجربه و تخصصشان به کار می گیرند. کار آژانس های تبلیغاتی تخصصی است زیرا که گروهی از افراد متخصص در زمینه های مورد نیاز خود دارند، بنابراین به شرکت ها یا سازمان ها کمک می کنند تا به روشی آسان و موثر مشتری جذب کنند. آنان برای تبلیغات موثر از متخصصانی همچون بازاریابان، نویسندگان، طراحان، ویرایشگران ویدئو، عکاسان و هنرمندان برای تهیه تبلیغات استفاده می کنند. افرادی که در زمینه های ذکر شده، دانش و تجربه دارند تا به نتایج دلخواه منجر شود. از کارهای تخصصی آژانس های تبلیغاتی  می توان به موارد زیر اشاره کرد.
 

1.انتخاب رسانه تبلیغاتی مناسب
از آنجایی که خطوط تبلیغات و نقش آن ها بسیار گسترده شده است، مهم است که آژانسی که انتخاب می کنید به شما در تعیین مناسب ترین مکان تبلیغات کمک کند. تبلیغات می تواند با توجه به نوع محصول و خدمات در تمامی فضاهای تبلیغاتی اعم از آنلاین و آفلاین استفاده شود که آژانسی که تمامی امور تبلیغاتی خود را به آن واگذار می کنید، باید دلایل روشنی داشته باشد که چرا این بهترین راه برای موفقیت کسب و کار شما است.
 

2.برنامه ریزی استراتژیک و تحلیل بازار
انتخاب و اجرای استراتژی هایی که شرکت شما و محصولاتش را خاص و منحصر به فرد می کند،  به منظور اثربخشی بیشتر که نقش کلیدی دارد. در نتیجه یک برنامه استراتژیک است که می تواند شکاف ها یا مسیر جدیدی را در برنامه بازاریابی شما ببیند که شما ندیده اید. به هر حال، بازاریابی و تبلیغات کاری است که آژانس در تمام دوره ها برای شرکت های مختلف انجام می دهند تا به شما کمک کنند تا مزایای محصول خود را بهتر شناسایی کنید. یا به شما کمک کنند جمعیت شناختی بهتری را که تشنه محصول شما هستند، هدف قرار دهید. برای برنامه ریزی استراتژیک هر آژانسی با تجزیه و تحلیل شرایط و عوامل تاثیرگذار بر پیشرفت شرکت، تمامی امور تبلیغاتی را انجام می دهند. این بدان معنی است که برای تهیه یک تبلیغ موثر  فاکتورهای مهمی را مورد بررسی قرار می دهند. 

 

3.کارشناس جذب مشتری در تمامی امور تبلیغاتی
متخصص جذب مشتری بودن در تمامی امور تبلیغاتی به این معنی است که آژانس بررسی و تحلیل می کند  که مشتری شما کیست و چرا به استفاده از خدمات شما علاقه مند می شود. در واقع، آنان ممکن است مشتریان شما را بهتر از شما درک کند، زیرا واقعاً به روانشناسی اینکه چرا مشتریان شما محصول یا خدمات شما را می‌خواهند و به آن نیاز دارند، پی برده‌اند. به عنوان مثال، تبلیغات برای فروش محصولات غذایی با پوشاک یا خدمات بسیار متفاوت است و هر کدام محتوا و روانشناسی بازار خاص خود را دارد. برای هر تبلیغ معیارهای متفاوتی در نظر گرفته و مورد بررسی و تحلیل توسط کارشناسان قرار می گیرد.  بنابراین برای رشد کسب و کارها و رقابت در بازار، تبلیغات بخش مهم و اصلی برای معرفی محصول است. اگر می خواهید که شما هم در این بازار پر رقابت در بین افراد جایگاه مورد توجهی داشته باشید قطعا با از مشاوره های آژانس های تبلیغاتی استفاده کنید. همچنین می توانید تمامی امور تبلیغاتی خود را به ما بسپارید.